Nowiny Gliwickie
http://www.nowiny.gliwice.pl/index.php/puls-miasta/3879-tory-do-wyrwania-
Z Zabrskiej i Wieczorka znikną tory tramwajowe. To wspólna decyzja Tramwajów Śląskich SA i KZK GOP mówi Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy spółki Tramwaje Śląskie.
Knapik przywołuje pisma, które spółka otrzymała zarówno od gliwickiego Zarządu Dróg Miejskich, jak i KZK GOP. Pierwszy planuje kapitalne remonty dróg, a tory są przeszkodą. Drugi, wie, że przez 14 najbliższych lat w Gliwicach nie pojawią się tramwaje. Tak wynika z umowy podpisanej z tramwajową spółką. Byłoby więc działaniem nieekonomicznym gdybyśmy dalej torowisko utrzymywali. To spore koszty dyrektor wykonawczy nie potrafił jednak podać jakie. Nie jest jednak wykluczone, że gdyby jednak tramwaje chciały wrócić na ulice miasta, wówczas położenie nowych torów nie będzie problemem. Nie likwidujemy całego torowiska, a jedynie dwa odcinki dodał Knapik. Co do terminów, spółkę czeka jeszcze robocze spotkanie z ZDM, by ustalić harmonogram prac. Zdaniem Knapika Dobrze byłoby połączyć proces wyciągania torów i remontu nawierzchni. Wiadomo też, że ZDM będzie musiał określić objazdy, bo na czas prac zamknie ulice.
1. Organizator komunikacji na Śląsku wnioskuje o likwidację infrastruktury tramwajowej. To jest organizator czy dezorganizator?
2. Położenie nowych torów nie będzie problemem? To czemu remont 1,5 km odcinka torów w Katowicach trwał 1,5 roku, a od prawie 2 lat wyłączone jest z eksploatacji (ze względu na zły stan techniczny) torowisko tramwajowe na odcinku Łagiewniki Targowisko - Bytom Łagiewnicka (linia 7).
Boże, Górny Śląsk w pogoni za Europą Wschodnią!!!
zdjęcie: Ł. Chrzan