photoblog.pl
Załóż konto
Dodano: 5 STYCZNIA 2015

* Flipped Classroom - pomysł odwróconej szkoły to kolejny najnowszy trend edukacji XXI wieku. W najprostszym ujęciu polega on na przeniesieniu aktywności praktykowanych dotychczas w czasie zajęć szkolnych, czyli przekazu treści informacyjnych do domu po to, by zyskać więcej czasu na prezentację, autoprezentację i wiele innych.

Uczniowie mają w domu dostęp do treści edukacyjnych np. w formie podcastów czy videopodcastów, natomiast zadania domowe, głębsza dyskusja, wspólne uczenie się przeniesione zostają do klasy. To praktyczna zamiana ról w edukacji. W tej koncepcji to uczniowie i zaspokajanie ich potrzeb jest w centrum uwagi nie nauczyciel, który musi zrealizować program.  Z perspektywy nauczyciela jest to więc znacznie cięższa praca, gdyż wymaga od niego uczenia na nowych zasadach i współkształtowania na równi z uczniami procesów uczenia się.

 

* Marketing treści - pojęcie marketingu treści jako jedynego z najnowszych trendów edukacji wstrząsnęło światem nauki. Cała jego idea, w największym uproszczeniu polega na udostępnianiu cennych treści czytelnikowi za darmo, w celu zmotywowania ich do powrotu i skorzystania z płatnych ofert. Jak można się domyślić większość marketingu treści to marketing treści edukacyjnych. Jeśli więc ktoś nie używa nauczania jako części sprzedaży prawdopodobnie nie sprzeda tyle, ile by mógł.

Marketing treści będąc tworzeniem i dzieleniem się cennymi treściami za darmo zawsze musi być związany z danym typem działalności. Dopasowując typ materiałów udostępnianych za darmo do tego, co jest sprzedawane przez daną osobę to klucz do sukcesu, gdyż pozwala zyskać zaufanie potencjalnych klientów.

 

Zarejestruj się teraz, aby skomentować wpis użytkownika jakulatwicsobiezycie.