Zdjęcier pierwszego Lancera Evo X z pokazow w Genewie
Nareszcie możemy obejrzeć pierwsze oficjalne zdjęcia nowego Mitsubishi Lancer Evo X. Po kilkunastomiesięcznym drażnieniu fanów japońskiej marki i prezentowaniu kolejnych wersji konceptów Lancera Evo, Mitsubishi w końcu przedstawiło pierwsze oficjalne zdjęcia seryjnej wersji Evo X.
Mitsubishi Lancer Evo w ciągu kilkunastu lat zdobyło status auta kultowego. Najnowszą wersję, oznaczoną jako Evo X, napędzać będzie dwulitrowy turbodoładowany silnik czterocylindrowy MIVEC o mocy około 340 KM. Naturalnie w szybkim Lancerze znajdziemy też nowo opracowany system napędu na cztery koła S-AWC (Super All Wheel Control).
Według Mitsubishi ma to być najdoskonalszy układ tego typu obecnie oferowany na rynku. Wersja produkcyjna nie różni się na szczęście znacząco od konceptu zaprezentowanego na targach w Genewie. Choć zniknęły przednie lampy
wyposażone w technikę LED, czy 19-calowe obręcze aluminiowe, wersja seryjna Evo X wygląda groźnie i bojowo. Nie bez znaczenia jest także fakt, że nowy Lancer w najmocniejszej wersji prezentuje się znacznie lepiej od swego odwiecznego rywala - Subaru Impreza.
Silnik napędzający Prototyp X – i następnego Lancera Evolution – to turbodoładowana wersja całkowicie nowego dwulitrowego silnika DOHC o oznaczeniu 4B11, wyposażonego w technologię MIVEC, zastosowanego w Lancerze model 2008.
Silnik będzie dawał największą moc z dotychczasowych modeli Lancera Evolution (Ponieważ prace trwają, ostateczne dane silnika będą podane w późniejszym terminie.) Co więcej, nowy Lancer Evolution będzie mniej zróżnicowany pomiędzy poszczególnymi rynkami w stosunku do poprzednich generacji.
Nowy, w pełni aluminiowy blok silnika, jest o 20kg lżejszy niż żeliwny blok silnika 4G63, stosowanego w dotychczasowych modelach, co poprawia rozkład masy. Dodatkowo jego umiejscowienie (układ wydechowy skierowany w stronę przegrody czołowej) umożliwia obniżenie środka ciężkości.
Mimo, że blok silnika nowego Lancera Evolution jest lżejszy został zaprojektowany od początku z myślą o zastosowaniu w silniku turbodoładowanym o wysokich osiągach. Duża wytrzymałość została osiągnięta częściowo poprzez projekt bloku typu otwartego, oraz zastosowanie dużych płaszczy wodnych i dużych ilości metalu dookoła każdej z połączonych tulei cylindrów. Turbodoładowany silnik spalinowy 4B11 jest w stanie wytrzymać wysokie ciśnienie doładowania.
(jezeli pokaża sie bardziej szczególowe informacje na temat tego samochodu zaprezentuje je jeszcze raz na pb)
Ps.
Teraz będą przedstawiane starsze wersje Evo. Zacząłem od VII bo to wersje od siódmej w zwyż są najbardziej spotykane na drogach. Niższe to juz dinozaury WRC
Kożystając z Jubileuszu(Przedstawiam teraz najmłodsze dziecko firmy Mitsubishi) pare wyjasnien.
Nie dodam swoich zdjec w tym fbl-u bo to blok tematyczny i kogo interesuje to co w nim jest to zagląda
:D
Na Fbl-u pojawią sie samochody nie tylko sportowe ale takze i miejskie i terenowe(oczywiscie nic innego jak Mitsubishi)wszystko z czasem...
Chwilowo pb sie zatrzyma na tym modelu bo złapała mnie mała choróbka i nie mam głowy do wyszukiwania informacji na temat modeli! ale jak moj stan sie poprawi obiecuje dokładać inne auta.
Dzięki wielkie za komenty:[luzak]:D:D Pzdr:[damyrade]