Silnik
Typ - 2,0 DOHC 16V z turbosprężarką i intercoolerem
Pojemność skokowa ccm - 1997
Średnica x skok mm - 85,0 x 88,0
Stopień sprężania - 8,8:1
Max moc kW (KM) / obr./min. - 206 (280), (340) / 6500
Max moment obrotowy Nm (kgm) / obr./min - 355 (36,2) / 3500
Zasilanie - Elektronicznie sterowany wtrysk wielopunktowy
Pojemność zbiornika paliwa - 55
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 5,7
Prędkość maksymalna (km/h) 250
Promień zawracania(m) 5,9
Zużycie paliwa (l/100km) - miasto 14,6
Zużycie paliwa (l/100km) - poza miastem 8,2
Zużycie paliwa (l/100km) - średnie 10,6
Emisja dwutlenku węgla g/km - miasto 347
Emisja dwutlenku węgla g/km - poza miastem 196
Emisja dwutlenku węgla g/km - średnie 251
W roku 2006 na rynku pojawiła się także kolejna wersja Mitsubishi Lancer Evolution oznaczona symbolem IX. w której to dodano zmienne fazy rozrządu - system MiVEC. W nowym modelu zastosowano mocniejszy silnik z systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC, 6-biegową skrzynię biegów, opcjonalne zawieszenie Bilstein i aluminiowe obręcze BBS(w podstawowej wersji aluminiowe obręcze Enkei), obniżono masę pojazdu i ulepszono właściwości aerodynamiczne oraz system chłodzenia. Wprowadzono także zmiany stylistyczne nadwozia i wnętrza, które jest obszerniejsze i bardziej komfortowe także dzięki bogatszemu wyposażeniu. Poprawiono osiągi auta - Lancer Evolution IX z 280-konnym silnikiem rozpędza się do prędkości 100 km/h w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna tego pojazdu to 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Na rynek zostały wprowadzone wersje PO1, P03(wersja P03 ma zawieszenie Bilstein i aluminiowe obręcze BBS. Istnieje podrasowana wersja Lancer Evolution IX MR, której autorami są firmy HKS oraz Ralliart.
Moc silnika Lancera Evolution IX waha się od 280 KM aż do 340 KM(oraz na zamówienie wersja 395 KM). Wszystkie wersje są dostępne z pełną gwarancją producenta.