Nissan Skyline - samochód sportowy produkowany przez japoDsk firmę Nissan. Popularny wśród tunerów. Często wykorzystywany jest na wyścigi Drag Racer poprzez silnik bardzo podatny na tuning (można osiągnąć ponad 1000 KM z silnika o pojemności 2.6l). W wersji Skyline GT-R jest napęd na cztery koła dzięki czemu samochód świetnie przyspiesza. Nissan Skyline jest uważany za legendę japońskiej motoryzacji.
Model Skyline wylansowała już w 1957 roku firma Prince, która ze względów finansowych została w 1966 roku kupiona przez Nissana. Od tej pory nazwa Skyline była kojarzona z praktycznym sedanem o wyraźnie sportowych aspiracjach i coupe, na bazie tego modelu. W roku 1999 roku, kiedy zaprezentowano R34 GT-R. Bazujące na bryle sedana wyczynowe coupe wywróciło do góry nogami rynek samochodów sportowych w Japonii i USA, stając się obiektem marzeń wielu dorastających chłopców. Najbardziej pożądanym silnikiem jest RB26DETT występujący w wersjach GT-R,jednak często przeszczepiany do słabszych odmian. Skyline'y są także często wykorzystywane w Driftingu-przykładem może być czterodrzwiowy R34 Kena Nomury,lub Skyline R34 GT-R którym jeździ Tsuyoshi Tezuka. Zobaczyć ich w akcji możemy m.in. w takich filmach jak "Driftworks","Drift Heaven", "Za szybcy, za wściekli". Nigdy nie był produkowany w wersji z kierownicą po lewej stronie, przez co praktycznie nie jest spotykany na drogach europy i stanowi obiekt marzeń wielu kierowców. Niektórzy jednak nie poddają się i przerabiają go na wersję z kierownicą po lewej stronie, pomimo braku lewostronnej wersji deski. W europie jest kilka Skyline w wersji z kierownicą po lewej stronie. W 2007 roku na Tokyo Auto Show, ma już być przedstawiona końcowa wersja nowego Skyline GT-R. Nie jest jeszcze wiadomo czy będzie sprzedawany w europie, ale potwierdzona jest wersja na Kanadę i USA, a więc będzie wersja z kierownicą po lewej stronie. W nowym Skyline, nie będzie jednak silnika RB26DETT, a V6 z dwiema turbo sprężarkami.
Komentować

I licze że kiedyś bendzie stał w mojim garażu

