Grupa 2 ,, Dlaczego łódka pływa?
Wybraliśmy ten temat, ponieważ nikt z naszej grupy nie wiedział dlaczego tak się dzieje , że wielkie statki pływają a nie toną, chociaż są zbudowane z ciężkiej stali ? Naszą wiedzę czerpaliśmy z encyklopedii, książek w bibliotece szkolnej, Internetu, od starszego rodzeństwa, rodziców i pani. Praca nad projektem była trudna, ponieważ to wszystko były nowe dla nas rzeczy, nie uczymy się fizyki, modelarstwa czy szkutnictwa i dlatego o niektórych rzeczach dowiedzieliśmy się po raz pierwszy. Najwięcej problemów mieliśmy z poszukiwaniem odpowiedzi na pytania w związku z nową wiedzą. Trzeba było zrozumieć to co czytamy i wybierać te informacje, jakie były dla nas przydatne. Musieliśmy dużo wyobrażać sobie i myśleć. Kiedy mieliśmy problemy , zwracaliśmy się do nauczyciela i razem szukaliśmy wyjścia z kłopotliwych sytuacji . W grupie pracowało nam się dobrze, jeśli ktoś nie radził sobie z pracą pomagaliśmy. Praca w zespole nauczyła nas odpowiedzialności tego , że musimy wspólnie pracować , i że ,,jeden za wszystkich-wszyscy za jednego ''.Wiemy, że jeśli pracuje się w grupie trzeba wywiązywać się z obowiązków , nie ma miejsca na lenistwo. Przecież wspólnie razem coś tworzymy. Dzięki projektowi potrafimy w prosty , zrozumiały i jasny sposób odpowiedzieć na pytanie ,,Dlaczego łódka pływa Teraz na koniec projektu wydaje nam się to takie proste , ale nie było na początku. Wszyscy w naszej grupie teraz chcą być żeglarzami, chcą pływać na jachtach, ale czy wszystkim to się uda??? Pracując razem , zadania dzieliliśmy tak aby każdy mógł sobie z nimi sam poradzić, żeby nie było ani za trudno ani za łatwo dla każdego. Nasze prace zawsze po zajęciach umieszczaliśmy na szkolnym korytarzu , a pracę konkursową zaprezentowalismy młodszym kolegom. Nawet wśród gimnazjalistów wzbudzaliśmy zaciekawienie naszymi pracami. Oglądali nasze łódki i z ciekawością przyglądali się ,,mini-regatom .Podczas projektu najbardziej podobały nam się zajęcia z żeglarstwa w Osieku, warsztaty edukacyjne w Tczewie, nasze doświadczenia fizyczne , które sami przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy oraz budowanie naszych łódek. Poznaliśmy wiele nowych rzeczy, słów i zjawisk fizycznych. Poznaliśmy postać pewnego Pana , od którego wszystko się zaczęło-PANA ARCHIMEDESA i jego PRAWO. Szkoda, że to już koniec naszej przygody -było fajnie , to najlepsze zajęcia jakie mieliśmy . Mamy nadzieję , znaleźć się wśród tych 500 szczęśliwych uczniów, którzy w nagrodę pojadą na obóz żeglarski latem :))
Inni zdjęcia: 1477 akcentovaStrażnik zamku elmar;) pati9912019 7513Zestaw opon. ezekh114;) virgo123490 mzmzmz;) virgo123;) virgo123;) virgo123