photoblog.pl
Załóż konto
Ważne!

Zdjęcie widoczne dla użytkowników posiadających konto PRO

Kup konto PRO
Iveco cz. 5
Dodane 15 CZERWCA 2012 , exif
52
Dodano: 15 CZERWCA 2012

Iveco cz. 5

Na zdjęciu: Iveco EuroCargo pierwszej generacji

 

1992 rok przynosi zapowiedź nadchodzących zmian w Iveco. Włoski koncern prezentuje nową linię Euro: Modele EuroCargo oraz EuroTech.

 

Ten pierwszy, widoczny na zdjęciu, jest następcą lekkiej klasy ciężarówek serii MK . Dopuszczalna masa całkowita wynosi dla EuroCargo od 6-15 ton, przy czym modele o masie od 12-15 ton charakteryzują się nie jednym, a dwoma schodkami, wyższym osadzeniem kabiny oraz szerszym zderzakiem. EuroCargo od razu zdobywa tytuł ITOY1992 (International Truck Of the Year 1992).

Dostępne są trzy rodzaje kabin: krótka, długa, oraz załogowa (m.in. dla straży pożarnej).

Do wyboru klientom oferuje się, aż 10 silników, wszystkie sześciocylindrowe, o mocy od 143-266 KM.

 

EuroTech wprowadzony w tym samym roku na rynek jest oczywiście następcą modelu TurboTech i rok po swoim mniejszym bracie w 1993 roku również zdobywa tytuł ITOY. Dostępne są w nim silniki o mocy od 227-420 KM i kabiny w 3 wariantach, w tym dwie sypialne.

 

W 1993 roku do produkcji trafia EuroStar, a więc flagowy model i następca TurboStara. Ma on silniki o 3 poziomach mocy: 375, 420 oraz 8-cylindrowy o mocy 520 KM. Większa ilość schowków oraz lepsza widoczność przemawiają za nowym produktem Włochów.

 

Niedługo potem zostaje zaprezentowany EuroTrakker, a więc pojazd typowo budowlany, do zadań ciężkich, którego produkcja skierowana zostaje do przejętych przez Iveco zakładów Pegaso w Madrycie. Na EuroTrakkerze spoczywa kabina z modelu EuroTech.

 

Iveco kończy 1993 rok z pełną i odświeżoną gamą pojazdów, którymi pragnie podbić Europę...