photoblog.pl
Załóż konto
Ważne!

Zdjęcie widoczne dla użytkowników posiadających konto PRO

Kup konto PRO
Iveco cz. 4
Dodane 14 CZERWCA 2012 , exif
65
Dodano: 14 CZERWCA 2012

Iveco cz. 4

Na zdjęciu: Iveco Stralis 450 AS

 

W 1977 roku świat doczekał się modelu najcięższego kalibru ze strony młodego jeszcze Iveco. Do produkcji trafia seria T. Na masce widnieje dumnie napis "Turbo" podkreślający spore osiągi silnika. Pojazd jest jednak skromnym pokazem możliwości Włochów.

 

Jesienią 1984 roku Iveco prezentuje swój flagowy model: TurboStar. Opiera się on częściowo na serii T, jednak gruntownie przeprojektowano oraz wyciszono wnętrze. Wszystko dlatego, że w ramach badań nad nowym modelem zapytano około 2 tysiące kierowców co cenią najbardziej w ciężarówkach. Większość wskazała na komfortową kabinę.

 

Około 2 tysiące części w stosunku do serii T zostało zmienionych.  Z zewnątrz ciężko rozróznić oba modele, poza napisem "TurboStar" na masce. Oprócz TurboStara do produkcji wchodzi także jego mniejszy brat TurboTech, którego wyróżnia węższa o 18 cm kabina oraz słabsze silniki.

 

Klimatyzacja jest standardowym wyposażeniem, co nie dziwi we włoskim samochodzie. Kierowca ma do dyspozycji elektrycznie podgrzewane lusterka.

 

Dośc poważną wadą jest niewątpliwie korozja, która atakuje bezlitośnie blachy przygotowane na suchy, gorący włoski klimat.

 

W Turbostarach montowano m.in. następujące silniki:

  • sześciocylindrowy Turbo Intercooler o mocy 330 KM
  • ośmiocylindrowy Turbo o mocy 420 KM
  • silnik V8 zaprezentowany w 1989 roku o mocy 476 KM

 

Warto zaznaczyć, że seria T była produkowana równolegle wraz z TurboStarem, a po zaniechaniu produkcji serii T, do TurboStarów zaczęto montować silniki o mocy 360 oraz 380 KM (1990 rok).  

 

Od 1991 roku można było kupić wersję HP Special (HP- High Performance) z bogatszym wyposażeniem (łóżko, spojlery w kolorze nadwozia itp.).