W 1997 roku, po przejęciu DAFa przez PACCAR na rynek weszła nowa seria 95XF widoczna na zdjęciu powyżej, przeznaczona do transportu międzynarodowego i zastępująca DAFa 95. Oprócz tego Holendrzy stworzyli serię CF (1998 rok) do transportu krajowego i regionalnego. Najlżejsze pojazdy, a więc modele 45 oraz 55 pozostały niezmienione do 2001 roku, o czym wspomnę jutro ;).
W 1998 roku mieliśmy zatem DAFy:
CF
XF
Uwaga! W oznaczeniu tej generacji aut najpierw podaje się liczbę, a dopiero potem oznaczenie serii! Np.: DAF 65CF, DAF 95XF. Jest to o tyle istotne, że w nowych modelach, o których napiszę jutro tę kolejność zmieniono.
Oznaczenia liczbowe zależały od zastosowanego silnika, a jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny to większa liczba oznaczała wyżej osadzoną kabinę. W Dafach 65CF i 75CF montowano mniejsze 9,2 litrowe silniki PF, a w 85CF silniki XF o pojemności 12,6 litra (te same co w serii 95XF). W serii 95XF dostępny był jeszcze amerykański 14-litrowy silnik Cummins o mocy 530 KM.
DAFa 85CF możecie zobaczyć tutaj:
http://www.photoblog.pl/osiemnastokolowiec/124571947/daf-cz-1.html
A ja zapraszam na jutro ;)