Mój maluszek rocznik 1994r. to nie taki stary, lecz trzeba odrazu wymienić w nim olej hamulcowy, olej silnikowy, szczotki w rozruszniku! To podstawowe rzeczy o których należy pamiętać ! Ciąg dalszy danych technichnych malucha !
[b]Układ kierowniczy[/b]
Przekładnia kierownicza ślimak z wycinkiem zębatym ślimacznicy lub zębnik z listwą zębatą. Kolumna kierownicza z dwoma przegubami krzyżakowymi.
Przełożenie przekładni 2/26 lub 38 mm/obr.
Minimalna średnica skrętu 10m.
Drążki kierownicze symetryczne, niezależne dla każdego koła. Przeguby kulowe nie wymagające obsługi typu "for-life". Dopuszczalny luz układu mierzony na kole kierowniczym przy ustawieniu kół do jazdy na wprost - 8°.
[b]Zawieszenie przednie[/b]
Niezależne, z wahaczami poprzecznymi górnymi. Resor półeliptyczny umieszczony poprzecznie. Mocowanie do nadwozia dwupunktowe. Ucha resoru połączone z kolumnami zwrotnic za pomocą tulejek metalowo - gumowych.
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy*) - 6°
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy*) - 9°±1°
Kąt pochylenia koła*) - 1°±30'
Zbieżność kół*) - 0±2mm
[b]Zawieszenie tylne[/b]
Niezależne, sprężyny śrubowe, wahacze łączone z nadwoziem za pomocą tulejek metalowo - gumowych. Amortyzatory hydrauliczne obustronnego działania.
Kąt pochylenia koła*) - od -0°22' do -1°22'
Zbieżność kół*) - 5 ± 1 mm (dla samochodu nieobciążonego: 2 ± 1 mm)
*) wartości mierzone pod pełnym obciążeniem.
[b]Instalacja elektryczna[/b]
Napięcie: 12V
Pojemność akumulatora: 34Ah
Prądnica: DSV 90/12/16/3BS 230 W lub
Alternator: A115-34B-12V34A lub
A108-14V-33A lub
AA108
Rozrusznik B76-05/12S -sterowany mechanicznie lub
R76a - z wyłącznikiem magnetycznym
Aparat zapłonowy:
z rozdzielaczem zapłonu
bezrozdzielaczowy
S152-Ax
S152-2 lub S152-1
Odstęp pomiędzy stykami przerywacza: 0,47...0,53 mm
[b]Masy[/b].
Samochód gotowy do drogi (napełnione układy, kompletne wyposażenie) 600 kg
Dopuszczalna masa całkowita samochodu: 920 kg
Dopuszczalna masa ciągniętej przyczepy:
z hamulcem
bez hamulca
400 kg
300 kg
Obciążenie maksymalne: 320 kg lub 4 osoby + 20kg
Rozkład obciążenia:
oś przednia
oś tylna
3,8 kN
5,6 kN
[b]Osiągi[/b]
Prędkości maksymalne*): Zdolność pokonywania wzniesień:
na I biegu 30 km/h 25 %
na II biegu 50 km/h 15 %
na III biegu 80 km/h 8,5 %
na IV biegu 105 km/h 4.5 %
na biegu wstecznym 25 km/h 30 %
*) Przy pełnym obciążeniu na drodze o dobrej nawierzchni z dotartym silnikiem.
[b]Nadwozie[/b]
Nadwozie typu "Berlina" o konstrukcji samonośnej, 2-drzwiowe, 4-miejscowe.
To by było na tyle z danych technicznych, zobaczymy co będzie później!:[damyrade]:[tanczy]