Dom nie do poznania (ang. Extreme Makeover: Home Edition)
Amerykański program telewizyjny typu reality show amerykańskiej telewizji ABC, w Polsceemitowany również w telewizji BBC Lifestyle jako Domy ekstremalne metamorfozy, Polsat oraz TVN Turbo, który po raz pierwszy został pokazany 3 grudnia 2003jako specjalny odcinek programu Extreme Makeover. 15 lutego 2004 rozpoczęła się jego regularna emisja, jako spin-off programu Extreme Makeover i Trading Spaces.
W każdym odcinku dom jednej z amerykańskich rodzin, włączając wszystkie pokoje, wnętrza i teren wokół zostaje przemieniony przez drużynę budowlańców w siedem dni, podczas gdy rodzina zostaje wysłana na wakacje. Producentem programu jest amerykański oddział firmy Endemol (do ich produkcji należą takie hity jak Big Brother: Wielki Brat, Nieustraszeni czy program publicystyczny Tomasza Lisa Co z tą Polską?), we współpracy z Greengrass Productions, należącej do Disney/Buena Vista.
Program jest prowadzony przez Ty'a Penningtona, który był wcześniej stolarzem w programie Trading Spacer. Jest sponsorowany przez amerykańską sieć domów handlowych Sears. W obecnym sezonie remontowane są domy rodzin będących w potrzebie. Niektóre sceny są oparte na scenariuszu, np. w odcinku zMuppetami.
Piosenkę, którą słyszymy w czołówce jest piosenka So Much zespołu Of a Revolution.
Od 2005 r. pomagają rodzinom, które straciły dom podczas huraganu Katrina.