photoblog.pl
Załóż konto
Dodano: 27 KWIETNIA 2014

MRECEDES E-klasa COUPE

 

 

 

Mercedes odkrywa karty i ujawnia coraz więcej informacji na temat następcy CLK czyli Mercedesa klasy E Coupe. Zmiana nazwy to nie jedyna nowość. Firma zbudowała całkowicie nową maszynę, bazującą na najnowszej platformie W212 zaprezentowanej niedawno klasy E. 

Coupe ma bezsłupkowe okna w drzwiach bocznych. Brakuje także środkowego słupka. Niemiecki producent chwali się, że jego najnowsze dziecko ma jeden z najniższych współczynników oporu powietrza, w tym przypadku wynoszący jedynie Cx=0,24. Dobra aerodynamika wróży oprócz większej prędkości maksymalnej, także niższe zużycie paliwa.

Standardem w aucie będzie tzw. Agility System, czyli pneumatyczne zawieszenie, automatycznie dostosowujące się do warunków panujących na drodze. Ponadto Coupe E klasy wyposażone zostanie w Pre-Safe system, dzięki któremu samochód zahamuje auto, gdy czujniki doniosą o ryzyku kolizji (przy braku jakiejkolwiek reakcji kierowcy). W wykryciu braku reakcji prowadzącego na niebezpieczeństwo pomoże Attention Assist, wykorzystując do tego 70 różnych parametrów.

Producent przewiduje bogatą gamę silników, w której szczególne miejsce zajmą jednostki diesla. Stawkę otwiera jednostka E250 CDI BlueEFFICIENCY o mocy 204 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Średnie spalanie oscylować będzie wokół 5,1 litra na sto kilometrów. Kolejny motor to E350 CDI BlueEFFICIENCY dostarczający 231 koni mechanicznych i moment obrotowy rzędu 540 Nm (przy średnim spalaniu 6,8 litra na sto kilometrów). Listę jednostek benzynowych otwiera 204 konny E250 CGI. Potem mamy do wyboru E350 CGI o mocy 292 KM oraz E500 z bulgoczącym V8 o mocy 388 KM i 530 Nm.

 

 

~ Natalia.

Zarejestruj się teraz, aby skomentować wpis użytkownika basianataliablog.