` Warning, warning! The hurricanes coming. So all you haters out there, yes you better start running .
Samce rzeczywiście różnią się jakością i samice rzeczywiście korzystają na wyborze samców wysokiej jakości. Każdy samiec ma dostęp do jakiejś informacji o własnej jakości, która nie jest bezpośrednio dostępna dla nikogo innego. Samice mają dostęp do reklamy, którą samce decydują się pokazać, a która może, ale nie musi być, prawdziwym wskaźnikiem jego jakości. Możemy wyobrazić sobie wszelkie możliwe strategie" reklamowania oferowane przez samców. Jedną strategią może być na przykład pełna uczciwość: doskonała korelacja pozytywna między rzeczywistą jakością a siłą reklamy. Inną strategią może być dokładne tego przeciwieństwo: doskonała nieuczciwość czyli negatywna korelacja między jakością i reklamą. Trzecią strategią może być odmowa z pokerową twarzą ujawnienia jakiejkolwiek informacji: zerowa korelacja między jakością i siłą reklamy. Matematycznie możemy sobie wyobrazić wszystkie możliwe funkcje wiążące siłę reklamy z jakością. Matematycznie wyobrażamy sobie populację samców przyjmujących pełną gamę możliwych strategii reklamowych. Samice, wystawione na męską reklamę, także mogą przyjąć szeroki wachlarz strategii. Jedną strategią może być pełna łatwowierność: doskonała korelacja pozytywna między siłą reklamy męskiej a preferencjami żeńskimi. Inną strategią może być pełne przeciwieństwo tego: doskonała korelacja negatywna między siłą reklamy męskiej a preferencjami żeńskimi. Podobnie jak ze strategiami samców, matematycznie wyobrażamy sobie wszystkie możliwe funkcje wiążące siłę samczej reklamy z wrażliwością samic. Z całego wachlarza możliwych strategii pokazania się, samce wybiorą strategię uczciwości: poprawnie pokażą swoją prawdziwą jakość także, jeśli zdradza to, że jakość jest marna. Reklamy są kosztowniejsze dla samców o niższej jakości. Przy danym poziomie siły reklamy szkody dla samców o niskiej jakości są większe niż dla samców wysokiej jakości. Samce niskiej jakości ponoszą poważniejsze ryzyko z powodu kosztownej reklamy niż samce wysokiej jakości.
racjonalista.pl
Komentarze
kurorame to na racjonaliscie bylo..? heh coz nie spotkalem sie z tym artem ;]