Max Liebermann
1887-1889 The Net-Merdens
Die Netzflickerinnen
Wiązanie sieci
Pod koniec 1880 roku, Max Liebermann (1847/35) był przyzwyczajony do atakowania przez krytyków sztuki za sympatie społeczne. Jego pierwsze obrazy naturalistyczne od 1870, choć powszechnie wystawiane w Hamburgu, Berlinie i Paryżu, były krytykowane za pokazanie przygnębiających i "nieistotnych" scen z życia codziennego w warunkach wiejskich. Na takie zarzuty pomógł obniżyć cenę swoich prac, żądło było tym większe. Ten obraz, na przykład, został przejęty przez Alfreda Lichtwark dla Muzeum Sztuki w Hamburgu za jedyne 1000 znaków, w 1889 roku - po pokazane na wystawie w Berlinie malarzy plenerowych w lutym tego roku i na paryskiej Wystawie Powszechnej tego lata.
François Millet przypomina to Gleaners (1857), w obrazie wprowadza smagane wiatrem krajobraz, w którym biedne holenderskie kobiety cerują sieci rybackie. Ich backbreaking pracy, odzwierciedlone w postawy i wyrazu twarzy pierwszym planie rysunku, wyraża sympatię i szacunek Liebermann, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że kobiety z klasy niższej w tym czasie były zwykle przedstawiane w melodramatyczne, humorystycznych lub tragicznych sytuacjach. Siła natury jest także widoczna tutaj. Szerokie pociągnięcia przekazują wrażenie wiatru i światła przetaczają się falujące chmury i całej sieci. Szczegółowe dane, które mogłyby rozpraszać uwagę i zmniejszyć ogólne wrażenie świadomie unika, choć twarze są daleko i niewyraźne. Styl ten był krytykowany za udzielenie Liebermann (oraz innych niemieckich impresjonistów ") działa na szkicowy," niedokończone "jakość - jeden, który był trudny dla tradycjonaliści niemieccy mieszczanie, aby zrozumieć i zaakceptować. Liebermann, jednak nie próbował malować samej natury; raczej, jak sam to ujął, był zainteresowany przedstawiając pomysły i emocje, że pochodzące z natury, jak przekonująco, jak to możliwe.
(Tłumaczenie przez Tłumacz-Goggle)