photoblog.pl
Załóż konto
Ważne!

Zdjęcie widoczne dla użytkowników posiadających konto PRO

Kup konto PRO

Bo to żadna sztuka nie umieć robić porządnych zdjęć aparatem tylko poprawiać je do granic możliwości w Photoshopie...

Sczerze powiedziewszy, to nie mogę już wyjśc z podziwu ile ludzie używają programów graficznych o.0... Chyba im się popierdoliła fotografia z grafiką. Peace out.

Kategoria:
i n n e
Dodane 13 WRZEŚNIA 2011
142
demands Jestem za! wszstko powinno być w umiarze a nie robią z siebie kosmitów przez photoszop'a...;))
13/09/2011 13:47:33
ohmustache dokładnie :D
13/09/2011 14:00:56
agatafoxxx może mówisz o mnie? : D
18/09/2011 14:19:15
demands Mówię to co widzę. :))
18/09/2011 18:41:23
lukreszja niektorzy sa fotografami, niektrorzy grafikami, a niektorzy fotografikami, kazdy robi to co lubi, nie rozumiem Twojego oburzenia :> zreszta ja jestem zdania ze slabemu zdjeciu to i photoshop nie pomoze ;]
13/09/2011 12:36:31
Zobacz wszystkie odpowiedzi: 24
ohmustache ;*
14/09/2011 16:21:30
citychild Czy siedząc całe dzieciństwo w 'czasach analogów' oddawałaś rolkę do zakładu, czy sama siedziałaś w ciemnej łazience przy powiększalniku/koreksie;>? Kiedyś też edytowano fotografie - również można było przesadzić z obróbką zdjęcia... Niestety dzisiaj trzeba się pogodzić, że prawie każdy człowiek posiadający aparat (czy to lustrzankę, czy to telefon komórkowy) jest fotografem ;]
17/09/2011 16:26:07
ohmustache a to Cię zdziwię mój drogi wywołanie w domu nie było mi obce! poprawka poprawką ale jak już mówiłam plastikowe twarze udawanie, że zdjęcia są jak bajka czy popierdzielone kolory są nie halo.
17/09/2011 21:36:59
viridarium "Kiedyś też edytowano fotografie - również można było przesadzić z obróbką zdjęcia..."

Są dwa rodzaje "przeróbki" - edycja świadoma, służąca jakiemuś celowi, mająca technicznie dopomóc w przekazaniu TREŚCI zdjęcia oraz edycja pokrywająca braki, jak nakładka ze sztucznych zębów :)
Ale zgadzam się w jednym z panią Halucynową - to jałowa dyskusja. Odwiecznego pędu ludzi za łatwym sukcesem i poklaskiem się nie zmieni, tak jak i bezmyślnego naśladowania siebie nawzajem (bo photoblog ma swoich "idoli", których masy powielają uparcie, przez co pojawia się ta denerwująca nijakość). Niechże każdy robi co chce. Swoją drogą, niech taki "fotograf", tworzący "sztukę" spróbuje chociażby konsultacji na ASP ze swoimi pracami... :) (auć!)
Niemniej trudno nie czuć zniechęcenia i siedzieć cichutko patrząc na to - stąd rozumiem zamieszczony tutaj wpis - i popieram.
17/09/2011 22:49:35
ohmustache no ja studiuje na ASP i moi Profesorowie od fotografi mają dobra pompę z wyfotoszopowanych fotografii i za każdym razem podkreślają, że zginą w tłumie prędzej cyz później.
18/09/2011 17:12:13
viridarium (c.d.)
Dlatego wydaje mi się, że jeśli chce się nazywać siebie fotografem lub swoje hobby fotografią, to trzeba się zdecydować, w którą stronę się podąża - w stronę obrazków-sentymentów, czy też w stronę czegoś z treścią.
Oczywiście, każdy się uczy, nikt nie tworzy arcydzieł od samego początku. Ale nade wszystko trzeba się uczyć. Próbować. Przetaczanie całej tęczy po zdjęciu w photoshopie raczej nie jest nauką kreatywnej fotografii, tylko komputerowej edycji zdjęć, z której korzystają np. twórcy reklam kremów przeciwzmarszczkowych by modelki wyglądały lepiej w podrzędnym kobiecym pisemku.
Dlatego polecam spróbowania fotografii analogowej. Spróbować ograniczenia, jakie stawia ilość klatek do wykorzystania, niepokoju i cudownej niespodzianki, jaką sprawiają zawsze zdjęcia, na których wywołanie się czeka. Nauczyć się szacunku dla fotografowanego przedmiotu - kiedy trzeba wysilać się, by zdążyć, by ustawić wszystko na tyle perfekcyjnie, by uchwycić "cel" obrazu. Kiedy nie dorabia się komputerowo sztucznego słońca, nieistniejących cieni, zmyślonych kolorów.
Jak to jest, że przeglądam w internecie tyle fotografii współczesnych twórców i nie pozostaje mi w pamięci nic, a wystarczy, że otworzę album z pracami jakiegoś lokalnego fotografa z lat 70 i każde zdjęcie - wykonane tanim analogiem, który przywiózł z ZSRR - przedstawia osobną historię, jest dziełem, na które nie dość, że można patrzeć bez końca, to i potem pozostaje na długo w pamięci, nie można przestać o nim m
17/09/2011 15:53:56
ohmustache No dokładnie, fotografia miała zastąpić nam malowane obrazy. Ludziom się pomyliła fotografia z jakimś gównem, tak jak Nasza Klasa z portalem porno. Powiem Ci, że ludzie idą na łatwiznę. Robią zdjęcie w fotoszopie bo ludzie się tym zachwycają. Nie ważne że nie mają techniki i zero talentu, ważne że zbierają oklaski. Zgodzę się z tym, że z lat 70 zdjęcia są niesamowite! Teraz ludziom nie zależy na zdjęciach wartościowych, liczy się twór komercyjny.
17/09/2011 21:41:09
viridarium To, że liczy się tani poklask i twór komercyjny to nie novum tej epoki ;) Niestety, prawda jest taka, że ambitna fotografia (jak i ambitne rzeczy w ogóle) nie mają wzięcia, albowiem zmuszają do myślenia i skupienia, a dla większości niestety to zbyt duży wysiłek.
17/09/2011 22:37:18
ohmustache dokładnie.
18/09/2011 17:09:53
agatafoxxx Myli się pojęcia, tak myślę...:)
18/09/2011 14:13:15
viridarium Podpisuję się pod tymi słowami - bo ta sama myśl nasuwa mi się za każdym razem, gdy przeglądam PB... Rozumiem, że niektóre fotografie cyfrowe wymagają 'dodatku', ponieważ z samej natury swojej techniki są dość wyblakłe i płaskie (przynajmniej w moim poczuciu), niemniej to nie znaczy, że trzeba dodawać niebieskie drzewa i plastikową maskę na twarzy modela! Ale to już problem współczesnego pojęcia o fotografii, które uległo pewnemu rozluźnieniu - co piątą osobę stać na lustrzankę cyfrową, a jeżeli ma takowy aparat i umiejętność obsługi programów graficznych, to cóż to za kłopot, przebrać koleżankę z ławki w dziwne ciuchy, ustawić ją na tle drzewka i zrobić "fotografię' "fashion" lub portretową - z jakimś epickim oświetleniem i epickimi barwami (dodanymi, oczywiście, photoshopem), po czym zbierać oklaski na portalach internetowych od osób, które po prostu lubią oglądać ładne i przyjemne obrazki.

Nie jestem w żadnym wypadku profesjonalistką, ale mam wrażenie, że mało kto pamięta dziś o celach fotografii. Pierwszy z nich to szybkie utrwalanie, dokumentacja miejsc, rzeczy, zdarzeń. Fotografia jednak stała się również formą sztuki, techniką wyrazu. Taką, jak malowany przez długie miesiące obraz olejny, rzeźba, rysunek. Skrajnie inną, ale podobną w założeniach.
17/09/2011 15:41:06
kajahope Noom.... ;(
Wbijajcie ^^
14/09/2011 16:20:41
natalusieek zrobienie dobrego zdjęcia to jedno , a umiejętnośc poprawienia kolorów w photoshopie to drugie. ! i pokaż mi fotografa który nie dopracuje kolorów w photoshipie -.-
pozdrawiam !
14/09/2011 15:07:58
ohmustache fotoszopek wskazany do dokończenia dzieła, ale nie do przerysowywania :).
14/09/2011 15:49:35
chudeck głupia teoria, ale no cóż, zdjęcia od czasow kliszy były poprawiane, a to przez cross procces, a to przez inne zabiegi, wiec cos takiego jest zupelnie nie na miejscu.
13/09/2011 15:54:27
ohmustache żeby sobie bawić się w crossowanie to też trzeba mieć pojęcie techniczne w fotografii. a dzisiaj teraźniejsze crossowanie to porcelanowe twarze, mega jasne oczy jak u wilków liście w kolorze fioletu ;o.
13/09/2011 15:56:57
chudeck żeby zmyślnie przerabiac zdjęcie tez trzeba miec jakakolwiek wiedze.crossprocces nie jest jakis super trudny. Mam na mysli klisze,ale Ty dobrze wiesz, ze rozpetałas tym wojne :P
13/09/2011 17:32:12
ohmustache wiesz co nie rozpętuję wojen bez powodu i z głupich spraw ;p. jeśli chociaż jedna osoba zastanwoi się nad swoimi sztucznymi fotami to osięgnęłam swój cel :).
14/09/2011 11:30:51
lukreszja mysle ze zwrotem 'dziecko!..' niewiele zdziałałas. watpię, żeby ktokolwiek potraktowal siebie jako to 'dziecko', jako odbiorce.
14/09/2011 12:38:32
ohmustache trochę nie traktuje poważnie osób przeginających z szopem, są jak dzieci :D.
14/09/2011 15:48:32
rockcity Popieram! Sama staram się od jakiegoś czasu jak najmniej używać photoshopa, bo chyba z tego powoli wyrastam. I też nie jest fajnie patrzeć na zdjęcie ociekające photoshopem, które jest tak oblegane przez innych i zbierające tysiące pochwał...
14/09/2011 15:26:54
ohmustache no bez kitu dobre określenie, że z photoshopa się wyrasta :D.
14/09/2011 15:47:55
r00t Nie rozumiem bulwersa :) czy w fotografii nie jest wazny efekt koncowy, a nie to w jaki sposob ona powstawala? Czasami ludzie nie potrafia zrobic ladnego zdjecia tak poprostu, ale za pomoca narzedzi ktore w duzej mierze zostaly do tego stworzone robia ze zdjecia cudo. To troche tak jakby ktos Ci zakazal uzywac statywu i wielu obiektywow, jak to? nie potrafisz zrobic dobrej fotografii bez lampy, parasolek, 10 obiektywow itd? Jaki z Ciebie fotograf?;) Fotoszop to narzedzie takie jak i wszystkie rzeczy do aparatu z tym, ze nie wplywa na tworzenie fotografii lecz na jej wyglad koncowy.
13/09/2011 17:33:31
ohmustache Photoshop to narzędzie do wyciągania fotografi, nie do tworzenia fotografii całej na nowo. Nikomu nei zabrania poprawek, ale całe zdjęcie z photoshopa to już porażka mój Panie. Kiedyś nie było nienaturalnych kolorów i plastykowych twarzy. To ma być fotografia? Ja dziękuję, wysiadam.
14/09/2011 11:27:31
agnieszkaxx popieram, teraz rzadko jest spotykana prawdziwa fotografia, bo wszystko jest przerabiane w photoshopie. owszem można zrobić niewielkie(!) poprawki. ja najwyżej dostrajam kolor w picassie i jestem zadowolona. :)
13/09/2011 18:49:16
~domczas No daj pan spokój ! Wkurza mnie jak "fotograficy" mówią - ppołowa roboty na zdjeciach, drugie tyle na komputterze..
13/09/2011 18:37:59
outdistance Dokładnie.
13/09/2011 18:36:56
~karolinatt Ja tam np. nie używam photoshopa, chociaż zdjęcia robię cyfrówką ;P
13/09/2011 18:08:05
impressionen popieram Twoje zdanie, sądzę tak samo :)
i denerwuję się gdy czasem się mnie ktoś pyta czy przerabiam i w czym.. wierzyć nie chcą że niczym :D
także szacun dla tych co nie używają programów :D
13/09/2011 17:20:42
kdynowska Dokładnie
13/09/2011 16:21:06
embrassement Przypadkiem, ale do bólu się zgadzam.
13/09/2011 15:59:46
~martynellaa Chciałabym polecić to zdjęcie ;3 http://www.photoblog.pl/wiktoria92/103194735/asia1.html
13/09/2011 15:56:05
xhonoratkaxd dodajemy

jest mega mega
13/09/2011 15:39:21
maarleenee ja nie uzywam ps, czy moje zdjęcia są dobre ?
13/09/2011 14:42:34
ohmustache każde rpawdziwe ejst lepsze od sztucznego. jak cycki :D.
13/09/2011 15:26:48
maarleenee :D
13/09/2011 15:37:27
Zarejestruj się teraz, aby skomentować wpis użytkownika ohmustache.

Informacje o ohmustache


Inni zdjęcia: Ja nacka89cwaPoranek na Pławkach :) halinamZarzecze. usinska1512 akcentova:) nacka89cwa*. szarooka9325;) patki91gdOgnisko nocą patki91gd327 :/ przezylemsmiercczerwiec - czas czereśni elmar