BMW E38 platforma automobilna stała się wzorem dla pojazdów BMW Serii 7 w latach 1994-2001. Celem konstruktorów z BMW było zastąpienie BMW E32 w 1995 roku a następcą tego modelu stał się w 2002 roku BMW E65/66.
Cechy nowego E38 zawierają wysokociśnieniowy natrysk lamp głównych pojazdu, automatyczną regulację poziomu oświetlenia lamp ksenonowych HID, nową obudowę silnika, 14-głośnikowy system dźwięku i cztery subwoofery wraz z 6-płytową zmieniarką, nawigację pokładową oraz czułe na deszcz wycieraczki szyb.
Opcje dodatkowe uwzględniały automatyczny system kontroli klimatyzacji z osobnym panelem kontroli dla kierowcy i pasażera, system zapamiętywania maksymalnie trzech ustawień fotela kierowcy, a także regulację wysokości i napięcia pasów bezpieczeństwa.
Standardem w BMW E38 były także poduszki boczne przy fotelach przednich oraz Head Protection System HPS - System Ochrony Głowy.
Wnętrze samochodu pokryte zostało skórą a obramowania wykonano z drewna orzecha włoskiego. System ACS (Active Comfort Seat) dbał o bezpieczeństwo i wygodę osób na przednich fotelach i został wprowadzony w 1998 roku.
W 2001 roku ceny dla poszczególnych wersji modelu E38 wynosiły 62,900$ (740i), 66,900 (740iL) oraz 92,100 (750iL).
Silnik V12 użyty w BMW E38 nazwany został L7 i również powstał specjalnie dla tego modelu.
BMW E38 produkowano z przeznaczeniem na rynek europejski, amerykański oraz południowoafrykański.
A ponadto daje dużo frajdy z zjazdy i zapewnia dużą dawkę emocji. ;)