Photoblog.pl

Załóż konto

68....[ 58.5 ]...54...48 / 158 

2013/10/04   

 

« następne   poprzednie »

 

 

 

Dieta niskoenergetyczna

 

Może zacznę od tego, że celem diety jest doprowadzić do trwałego zmniejszenia masy ciała, nie dopuścić do efektu jo-jo oraz, dzięki tej diecie redukujemy podaż energii wykorzystując tkankę tłuszczową. Czyli krótko mówiąc, zmuszamy nasz organizm aby, uzupełnił podaż kcal na dzień przez "pożywienie się " tkanką tłuszczową

 

 

1kg tkanki tłuszczowej to 7000 kcal !

,czyli jeśli chcemy, żeby osoba chudła 1 kg na tydzień, z diety zabieramy dziennie 1000 kcal. (oczywiście, chudnięcie 0,5 kg jest zdrowsze i efetkowniejsze) 

1000 kcal zabieramy z ilości kcal które powinny być dziennie dostarczone organizmowi !!!

Nie ma to polegać na tym, że ktoś spożywa dziennie 1500 kcal i 1000 odejmuje !

 

 

Zwiększ dostarczenie błonnika ! ( naturalnego, a nie sztucznego)

daje on uczucie sytości.

 

5 posiłków co 3 godziny ! małe objętościowo

 

Wybieraj produkty niskotłuszczowe ! Lecz nie wykluczaj tłuszczów zdrowych dla nas ! Czyli nienasycone.

 

 

 

Wzór na obliczenie zapotrzebowania energetycznego naszego organizmu

 

wzrost - 100 - (wzrost-150) : 2( kobiety) , przez 4mężczyźni

np.dla kobiety : 170cm -100 - ( 170cm - 150 ): 2=

70-10= 60 kg   <- obiczyliśmy należną masę ciała ( prawidłową )

 

obliczamy zapotrzebowanie kcal:

 

( liczba która wyszła w powyższym wzorze) 60 kg * 24 godz * ( współczynnik aktywności fizycznej, według własnej oceny, załeży ile sie ruszacie. współczynnik 1.5 to raczej dla uprawiajacych bardzo dużo sportu

 

 

1.2 - słaba aktywność

1.4 średnia aktywność

1.5 duża aktywnośc

 

 

przykład: moja aktywność 1.4

60kg*24godz*1.4=2016 kcal

 

, ale żeby chudnąć odejmujemy od tego 500 kcal czyli

 2016 kcal-500 kcal=1516 kcal

 

 

 

 

Mam nadzieję, że komuś się to przyda :)

Jeśli chcecie, w kolelnej notce mogę pokazać ile kcal powinno przypadać na dany posiłek i jak to obliczać w zależności ile kcal na dzień spożywacie :)

 

jeśli ktoś nie radzi sobie z obliczeniami chętnie pomogę :)

4 komentarze
fajnecialo - 26/10/2013 19:42:56
super, dodaję <3
gosc - 09/10/2013 8:56:46 z telefonu komórkowego
Siemanko dieta1000kcal, fajne fotki :) BTW. Powinno Ci się spodobać: http://tinyurl.com/zdjecia-fbl
schiza000  - 05/10/2013 22:44:30
o super że to podałaś,już sobie wszystko obliczyłam, hah :)
chcee65kg  - 04/10/2013 20:45:47
pewnie że chcemy ;D tzn ja chętnie poczytam ;)

Najnowsze wpisy

Wpis dieta1000kcal

25/08/2015 16:15:49

Wpis dieta1000kcal

19/08/2015 13:54:52

3
Wpis dieta1000kcal

27/01/2014 20:36:43

3
Wpis dieta1000kcal

02/01/2014 16:02:09

7
Wpis dieta1000kcal

30/12/2013 22:04:27

Wpis dieta1000kcal

13/11/2013 20:33:27

Wpis dieta1000kcal

04/10/2013 17:19:34

Wpis dieta1000kcal

03/10/2013 17:56:13

Wszystkie wpisy