Photoblog.pl

Kto szuka - znajduje

2021/07/22

Spełniamy swoje kolejne marzenia

« następne   poprzednie »

Dzień dobry :). Melduję, że wróciliśmy z Łukaszem z perfekcyjnych, karaibskich wakacji <3. Czujemy się zrelaksowani, wypoczęci i zregenerowani jak nigdy! Zanim odkopię bloga i zajrzę do każdego kogo tu regularnie czytam pewnie minie trochę czasu, proszę zatem o cierpliwość. Ja za to przez najbliższy czas obiecuję zasypywać Was opowieściami z Ameryki.

Tytułem wstępu: polecam Dominikanę każdemu. Kiedy w kolorowych ofertach biur podróży raz po raz czytaliśmy, że to raj na ziemi myśleliśmy że to tylko reklamowe slogany. Kiedy docieraliśmy a to nad Ocean Atlantycki, a to nad Morze Karaibskie i na własne oczy podziwialiśmy piękny piasek, lazur wody i bezchmurne niebo, a to wszystko okraszone tropikalną roślinnością zrozumieliśmy, że słowa o raju nie były na wyrost. Nim poczęstuję Was dawką zdjęć z tegorocznych wakacji najpierw chciałabym opowiedzieć o locie. Kto mnie zna ten wie, że do tej pory bałam się lotów. Mój najdłuższy lot samolotem wynosił około 5 godzin, był okraszony turbulencjami i ogólnie jak nie musiałam to nie latałam daleko. Planując tegoroczny urlop zamarzył nam się zdecydowanie bardziej idylliczny kierunek niż kurorty europejskie. Afrykę odwiedziliśmy dwukrotnie, zajrzeliśmy do bliskiej Azji więc skusiła nas Ameryka Łacińska. Była tylko jedna przeszkoda: 11 godzin lotu w jedną stronę, a 10 godzin lotu w drugą.

Na samą myśl ze strachu ugięły mi się kolana. Mąż chciał zrezygnować bo wiedział jak męczą mnie długie loty. Życie kolejny raz mnie zaskoczyło bo ni stąd ni z owąd poczułam gotowość do lotu na drugą półkulę. Nie potrafię tego lepiej wytłumaczyć, po prostu z dnia na dzień poczułam, że jestem gotowa. Raz dwa ruszyliśmy wtedy do biura podróży i kupiliśmy nasze rajskie wakacje - ale o tym w nieodległej przyszłości. Odprawa tak dalekich lotów trwa nie standardowe dwie, ale trzy godziny. W związku z tym punktualnie na 3h przed planowanym odlotem stawiliśmy się na naszym katowickim lotnisku. Uwielbiam to, że z naszego domu do najbliższego lotniska jest 15-20 minut jazdy samochodem. Dzięki temu nie musimy podróżować przez ćwierć Polski ani obawiać się korków na drogach. Równie mocno cieszy mnie fakt, że nasze lotnisko dorównuje pod względem ilości lotów i kierunków destynacji warszawskiemu koledze. Dawniej, gdy byłam mała by polecieć gdzieś dalej trzeba było startować z Krakowa lub Warszawy. Teraz na Dominikanę z Pyrzowic lecieli z nami ludzie z Krakowa, Wrocławia, Śląska i okolic. Odprawy i kontrole w związku z tak odległym lotem trwają dłużej ale nie ma się co dziwić, to dla naszego bezpieczeństwa. Mieliśmy więcej czasu na zakupy w strefie wolnocłowej i podziwianie przygotowywania do podróży Dreamlinera LOT-u. Ta ogromna maszyna pasażerska robi wrażenie. Do tej pory lataliśmy mniejszymi Boeingami, tym razem z racji odległości padło na tego olbrzyma. Kiedy stał na płycie lotniska wśród standardowych samolotów pasażerskich latających na krótszych dystansach wyglądał imponująco.

Loty w obie strony przebiegły doskonale. Nie do pomyślenia, że dziesięć godzin lotu potrafi zmęczyć mniej niż 5 godzin w mniejszym samolocie, a jednak. Wszystko to przez dużo większy komfort podróży. Do dyspozycji mieliśmy duże, wygodne fotele, interaktywne ekrany które pozwalały nam śledzić lot, a także oglądać setki filmów, dokumentów, programów telewizyjnych, słuchać płyt najlepszych artystów czy grać w gry. Sterowanie poziomem zaciemnienia wyjątkowo dużych okien też wpływało na komfort podróży. Przede wszystkim jednak robotę robił system  wyrównywania ciśnień dzięki czemu podczas tak dalekiego lotu mieliśmy znacznie bardziej korzystne dla organizmu ciśnienie niż podczas lotu mniejszymi samolotami. Baliśmy się jak zniesiemy podróż, że będzie nam się dłużyć, tymczasem ani się obejrzeliśmy i byliśmy w Ameryce. Sama w to nie wierzę i cieszę się, że był to właśnie nasz amerykański sen. Podczas lotu wspólnie oglądaliśmy filmy, każde z nas oglądało również to na co w danej chwili nie miała ochoty druga połówka. Słuchaliśmy największych przebojów polskich i światowych, spaliśmy i zajadaliśmy się pysznymi daniami serwowanymi przez załogę samolotu. Mieliśmy okazję próbować śniadań, lunchów, obiadów i deserów, a do picia zaoferowano nam wodę, kawę oraz herbatę bez jakichkolwiek ograniczeń. Kiedy mieliśmy ochotę na chwilę relaksu słuchawki które dostaje się od obsługi w ramach upominku zamienialiśmy na nasze zatyczki do uszu i bez problemu zasypialiśmy. W jedną stronę towarzyszył nam super kolega, a wracając do Polski wokół była masa wolnych miejsc, dzięki czemu leciało się niczym w łóżku :D. Znów zaszaleliśmy na zakupach w samolocie - te oferty zawsze są tak kuszące, że aż grzech nie kupować, też tak macie?

Teoretycznie w samolocie trzeba nosić maseczkę. W praktyce? Tylko przy wsiadaniu ;). Później większość osób zdjęła swoje maseczki, zwłaszcza siedząc w pobliżu swoich domowników. Pandemię bardziej odczuliśmy przez to, że obsługa co chwila częstowała chętne osoby nawilżanymi chusteczkami do dezynfekcji. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Cieszę się, że przed lotem zaszczepiliśmy się i że jesteśmy posiadaczami paszportów covidowych. Zawsze to większe bezpieczeństwo, a przede wszystkim zwolnienie z kwarantanny w Polsce, hurra :). Toalety w samolocie też były świetnie przygotowane na czas pandemii. Wokół umywalki wiele specyfików a to do mycia dłoni, a to do dezynfekcji, a to do nawilżenia skóry dłoni. Wszędzie pełno papieru i ręczników, toalety nieustannie były czyste i pachnące. Obsługa na światowym poziomie. Ciągle uśmiechnięci, nienagannie wyglądający i stale niosący pomoc każdemu kto tego potrzebował. Turbulencje które napotkaliśmy w trakcie lotu odczuwaliśmy niczym jazdę po dziurawej drodze naszym SUV-em... czyli ledwo je poczuliśmy :P. W obie strony zdarzył się moment gdy musieliśmy zapiąć pasy bezpieczeństwa poza startem i lądowaniem ale nie czuliśmy większych niedogodności, to dla mnie niezwykle istotne. Ponadto startując i lądując często zatykają mi się uszy, tym razem nie miało to miejsca. Dzięki mini wersjom kosmetyków do dłoni i twarzy z samolotu wyszliśmy odpowiednio czyści i zadbani.

Podsumowując: oba transkontynentalne loty znieśliśmy śpiewająco. Podróż z ukochaną osobą obok daje duży komfort, a kiedy do tego dochodzi wygodny, duży fotel, ekran z panelem rozrywki i cała gama posiłków i przekąsek lot staje się czystą przyjemnością. Wszystko to piszę ja - osoba, która jeszcze dwa lata temu kupując wakacje w Tunezji upewniała się kilka razy czy lot nie będzie aby na pewno zbyt długi :P. Po najnowszej lotniczej przygodzie wiem, że w niezastąpionym towarzystwie mojego męża dam sobie radę ze wszystkim... nawet jet lagiem :D. Na miejscu nie mieliśmy go prawie wcale (jedynie ja pierwszej nocy słabo spałam, później już luzik). Po powrocie do Polski czujemy się tak, jakbyśmy musieli oddać każdą godzinę snu, której nie potrzebowaliśmy na Dominikanie. Jak cudnie, że po powrocie przed nami jeszcze tydzień urlopu <3. Ciąg dalszy nastąpi!